منطقه شما:

نان تست

دوشنبه 17 خرداد 1400 13:00
577

نان تست:
نان تُست یا نان برشتی نوعی نان ورقه شده انگلیسی است که با قرار دادن آن در مقابل حرارت، برشته شده‌است.
این نان در اکثر نقاط دنیا برای وعدهٔ صبحانه مصرف می‌شود. همچنین در رژیم غذایی افرادی که ناراحتی معده یا روده دارند ین نوع نان به کار می‌رود. معمولاً روی نان تست کره یا مارگارین می‌مالند که این کره با حرارت نان تست شده آب می‌شود و جذب نان می‌گردد.
می‌توان نان تست را به صورت تکه‌های ریز کرده و به آن ادویه‌جات و انواع چاشنی اضافه کرد. از این تکه‌های نان تست مزه دار، در انواع سالادها یا دیگر خوراک‌ها استفاده می‌شود.
این نان جزو نان‌های وارد شده به سفره ایرانی است که مصرف آن رایج نشده است. در ایران برای خوردن صبحانه با پنیر، کره و مربا یا عسل یا تهیه ساندویچ استفاده می‌شود.
روش برشته کردن:
معمولاً نان تست را با قرار دادن داخل دستگاه برقی برشته‌کن برشته می‌کنند. همچنین می‌توان این نوع نان را داخل فر و روی سینی آن برشته و تست نمود.
تفاوت نان تست با سایر نان ها:
با توجه به این که آرد مورد استفاده برای انواع نان‌ها متفاوت است و البته نوع تهیه و پخت آن ها نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد، به طبع در کیفیت نیز با هم فرق دارند. آردی که برای تهیه نان‌های تست مورد استفاده است، آرد سفید تصفیه شده است که فاقد فیبر است و از این نظر نسبت به سایر نان‌ها دارای فواید کمتری است و از حیث کیفیت پایین‌ترین درجه را در بین دیگر نان‌ها دارد. نان سنگک به دلیل داشتن مقدار زیادی سبوس و فیبر بهترین نان در بین نان‌های ذکر شده است و البته علاوه بر آرد مواد افزودنی که مانند جوش شیرین و بکین پودر به هنگام پخت به این نان‌ها باعث تغییر در کیفیت آنها شده و موجب از بین رفتن و دفع املاحی نظیر آهن و… می‌شود و همچنین باعث مشکلاتی نظیر مشکلات گوارشی در مصرف کننده می‌شود.
آیا نان تست چاق کننده است؟
اگر در حال رعایت رژیم غذایی خاصی هستید و باید از نان های سبوس دار استفاده کنید نان تست گزینه خوبی نیست چون نان سفید است.اگر در تهیه نان تست از آرد سبوس دار استفاده نمایید بافت و طعم نان کاملا متفاوت خواهد شد و در واقع نانی که با دستور نان تست ولی با آرد سبوس دار تهیه شود دیگر نان تست نیست اما به هرحال می تواند به عنوان یک نان کامل استفاده شود.
فواید و مضرات نان تست :
نان تست بسیار سبک است و بافت نرم و بسیار خوش طعمی دارد و دیرهضم نیست.
هر نوع نان سفیدی به علت نداشتن سبوس و فیبر نسبت به نان های کامل ضعیف تر است و بهتر است به عنوان نان اصلی استفاده نشود.
نان تست کمی شیرینی است و کالری آن نیز کم نیست و باید با احتیاط مصرف شود.

0